Pracujete na železnici. Letos došlo k řadě železničních neštěstí. Proč tak najednou? Skutečně je podle vašeho názoru hlavní příčinou lidský faktor, tedy nepozornost?
Nutno uvést, že skutečně v naprosté většině případů šlo o selhání jedince. Pohlédněme ale na to, proč k tomuto selhání došlo. Jedním z dlouhodobých problémů je nedostatek provozních zaměstnanců. Pro zajištění provozu se dělají přesčasy. Přestože je dodržen odpočinek, tak pokud zaměstnanec dělá pravidelně měsíc co měsíc třicet až čtyřicet hodin přesčasů, musí to být někde znát. Bylo by též dobré se pozastavit nad tím, že dříve, než se někdo stal strojvedoucím, který vyjel na hlavní trať, trvalo to nějaké období, několik let. Začal na dílně, pak byl pomocníkem strojvedoucího, potom jezdil na posunu v obvodu stanice, a až poté mohl na samotnou trať. Dnes není výjimkou, že se do roka stanete strojvedoucím na hlavní trati, na níž se jezdí až 160kilometrovou rychlostí. Zapomenout nesmíme ani na koronavirový útlum v přepravní činnosti drah. Zmiňované problémy se při opětném náběhu úkolů projevily negativně, podobně jako v jiných odvětvích.